Chcesz, by twoja firma była postrzegana jako godny zaufania partner? A może prowadzisz restaurację i pragniesz, by Twoi klienci zjadali więcej? Zaufaj potędze kolorów i sprawdź, które z nich pomogą kształtować Twój biznes, a których lepiej nie nadużywać, a nawet unikać. Tym razem na warsztat wzięliśmy zielony, turkusowy i niebieski.  

ZIELONY

To kolor związany z naturą, środowiskiem i zdrowiem. Równoważy emocje, dając poczucie spokoju.  Jest symbolem wzrostu i witalności, wiąże się odnową. Dotyczy równowagi i harmonii umysłu, ciała i emocji. Pomaga w podejmowaniu decyzji. Wywołuje współczucie i potrzebę opieki, dlatego sprawdza się przy produktach związanych z małymi dziećmi. Ponadto zachęca do życzliwość i hojności. Ciemne odcienie kojarzą się z pieniędzmi, bogactwem i prestiżem, natomiast jasne odnoszą się do wzrostu i świeżości. Jest wykorzystywany m.in. w bankowości. Uwaga: nadmiar zielonego może prowadzić do uczucia zazdrości, chciwości i egoizmu.

Słowa kluczowe dla koloru zielonego:

Pozytywne 
wzrost i witalność, odnowa i odbudowa, samodzielność, rzetelność i niezawodność, emocjonalnie zrównoważony i spokojny, miłośnik przyrody, ukierunkowany na rodzinę, sympatyczny, współczujący i opiekuńczy, miły i wierny, z wysokim poczuciem moralności, elastyczny,  zachęca do działalności społecznej.

Negatywne
zaborczy i materialistyczny, obojętny i nadmiernie ostrożny, zazdrosny, samolubny, chciwi i skąpy, przebiegły, hipochondryk

TURKUSOWY

Wpływa na umiejętności komunikacyjne i autoekspresji. Turkusowy uspokaja emocje i inspiruje do pozytywnego myślenia. Jest korzystny dla każdej firmy związanej z komunikacją, w tym mediów, nauczycieli, szkoleniowców, a także działalności związanych z technologiami komputerowymi. Turkus to dobry kolor dla klinik i lekarzy, ponieważ równoważy emocje i uspokaja. Doskonale sprawdza się także na opakowaniach produktów czyszczących, ponieważ jest odzwierciedleniem schludności i porządku.  Jednak należy uważać, ponieważ zbyt dużo turkusu tworzy poczucie niezdecydowania.

Słowa kluczowe dla koloru turkusowego:

Pozytywne
komunikacja, jasność myśli, równowaga i harmonia, spokój, kreatywność, autoekspresja, współczucie, gojenie i samowystarczalność

Negatywne
chełpliwość, tajność, zawodność, powściągliwość, oszustwo, stronniczość

NIEBIESKI

Niebieski jest jednym z najbezpieczniejszych kolorów w działalności biznesowej.  Sprawdza się w większości zastosowań, ponieważ jest kojarzony z  uczciwością, zaufaniem i niezawodnością, a zatem przyczynia się do budowania lojalności klientów. Niebieski oznacza także rzetelność i odpowiedzialność. Jest kojarzony z komunikacją personalną w odróżnieniu od komunikacji masowej. Uspokaja, zmniejszając napięcie i poczucie lęku. Spowalnia tętno i zmniejsza apetyt. Tworzy poczucie przestrzeni. Dodaje siły i działa terapeutyczne na umysł i ciało.

Dobrze wpływa na wizerunek korporacji. Jest polecany  firmom prowadzących działalność księgową, ubezpieczeniową, bankową i innych instytucji finansowych,których filarem działalności jest zaufanie i wiarygodność. Jest korzystny także dla organizacji politycznych, religijnych i firm prawniczych.

Niebieski nie powinien być stosowany w przedsiębiorstwach związanych z żywnością,  z uwagi na fakt, że jest to kolor, który nie występuje naturalnie w żywności. Jedynym wyjątkiem jest cukier, w jego przypadku niebieski lub miks niebieskiego z różowym jest stosowany na opakowaniach, ponieważ kojarzy się ze słodyczą.

Należy pamiętać, że nadmiar koloru niebieskiego może sprawić, że nasza oferta będzie postrzegana jako sztywna, a nawet nudna!

Słowa kluczowe dla koloru niebieskiego:

Pozytywne
lojalność, zaufanie i uczciwość, taktowny, opiekuńczy i zainteresowane, wiarygodność i odpowiedzialność, konserwatyzm i wytrwałości, uporządkowany, oddanie i kontemplacja, cisza i spokój

Negatywne
sztywne, podstępny i złośliwy, obłudne, przesądny i emocjonalnie niestabilny, zbyt konserwatywne, przewidywalne,  słaby, pamiętliwy i oziębły, manipulacja, niewierność

Ania Wachowiec

Dane firmy

Blue Ocean Artur Hankiewicz
ul. Św. Michała 73
61-005 Poznań
NIP 5732283388

Polityka prywatności

Przewodnik Marek

PR, SM, ADS, CPC, RTM – zagubiony w świecie dziwnych skrótów? Zajrzyj na nasz blog – piszemy tam przystępnie o tym, co w marketingu najważniejsze!

Co u nas? Dzieje się! Jak zawsze. Jeśli chcesz być na bieżąco, nie zapomnij śledzić naszego profilu na Facebooku.

Współpraca

Kreatywna i efektywna praca jest możliwa tylko z dobrymi partnerami. W tej zakładce znajdziesz naszych współpracowników i przyjaciół. Ekipa godna zaufania.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, klikając w przycisk "Ustawienia". Ustawienia Rozumiem i akceptuję